miercuri, 14 ianuarie 2015

Sanctiuni dictate de Consiliul Concurentei


 Consiliul Concurentei a anuntat marti ca a sanctionat 25 de companii de pe piata comercializarii produselor alimentare (4 retaileri si 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi in valoare totala de 154.029.538 lei (aprox. 35 milioane de euro). Sanctiunile au fost aplicate in cadrul investigatiei avand ca obiect intelegeri pentru fixarea preturilor intre retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image si furnizorii acestora, in perioada 2005-2009.
 Consiliul Concurentei a constatat ca preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul.
 In ceea ce priveste comportamentul companiilor in cadrul promotiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri si furnizori contineau o clauza care prevedea ca, in aceeasi perioada, furnizorii nu puteau realiza promotii simultane in diferite lanturi de retail, acestea putand doar sa alterneze. In acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, in acelasi timp, la promotii si implicit la cel mai mic pret, in magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promotii in lanturi de magazine concurente trebuie sa apartina furnizorului. (hotnews.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu