joi, 23 octombrie 2014

De ce nu vin banii de la APIA?


 Angajatii unor filiale APIA din teritoriu se confrunta zilele acestea cu o problema care nu le permite sa achite avansurile pentru platile pe suprafata, si a carei rezolvare nu sta in puterea lor. Este vorba de o defectiune a soft-ului furnizat de SIVECO Romania, firma ce s-a aflat recent in centrul unui imens scandal de evaziune.
 Softul furnizat de SIVECO a inceput sa dea erori in cazul filialelor APIA din Bistrita, Brasov si Braila, motiv pentru care fermierii din aceste judete s-au declarat nemultumiti ca se intarzie plata avansurilor, pe care multi dintre ei ar fi dorit sa le obtin inca de joi, atunci cand s-a dat drumul la aceste plati.
  APIA a achizitionat in 2008 un soft de la SIVECO Romania, care sa-i permita sa proceseze si sa introduca in baza de date dosarele depuse de fermieri pentru subventii. Pentru acest program, APIA a achitat, potrivit SEAP, 14,2 milioane de euro.
  „De cand are probleme SIVECO, parca apar tot mai multe erori. IT-istii de la noi lucreaza cu IT-istii de la SIVECO pentru remedierea lor, insa uneori dureaza si cateva zile sa se rezolve problemele aparute. Am semnalat problemele de fiecare data si ni se spune ca se lucreaza la remedierea lor. Neoficial, am aflat ca le-au mai plecat din specialisti de cand SIVECO este anchetata”, sustine directorul APIA Bistrita Nasaud, Florin Capraru.
  Se intampla ca programul sa nu functioneze zile la rand, astfel ca functionarii practic pandesc programul şi profita de el cand merge, chiar daca asta inseamna sa ramana la munca si pana la miezul noptii. In timpul zilei, cu programul in cauza opereaza in jur de 2000 de functionari simultan, iar acesta clacheaza din cauza suprasolicitarii.
  Softul folosit de APIA a creat probleme si la Brasov. „Sistemul a mers mai greu, am avut de introdus 16.600 de dosare la nivelul judetului Brasov. Cred ca problemele apar si din cauza faptului ca se lucreaza concomitent in toata tara in aceasta perioada. Şi noi am lucrat şi in week-end, oamenii au stat la serviciu pana la ora 22.00. Noaptea nu a fost nevoie sa ramanem la serviciu. Am reusit sa introducem toate datele si sa ne incadram in termen. Am inteles ca sistemul a fost foarte incarcat si de aceea au fost probleme“, a declarat Adrian Laurentiu Folea, director executiv adjunct la APIA Brasov.
  Si APIA Braila a avut constant probleme, in ultimele zile, din cauza aplicatiei cu care se gestioneaza dosarele de subventie.
  „Sunt zile cand softul functioneaza foarte bine, insa sunt si zile cand nu functioneza deloc sau foarte greu. De fiecare data cand au fost astfel de situatii am solicitat sprijin de la Direcţia IT din cadrul APIA Bucuresti care, din cate am inţeles, colaboreaza cu Centrul de Suport IT gestionat de firma SIVECO.  De cate ori am cerut sprijin, problemele au fost rezolvate, cel putin pe moment, insa blocajele reapar, mai ales atunci cand creste numarul de utilizatori care acceseaza aplicatia”, a declarat Daniela Militaru, directorul APIA Braila. (agroromania.manager.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu