vineri, 1 august 2014

fructe moldovenesti in magazinele noastre



Reprezentanţii marilor retaileri din România vor negocia, în perioada următoare, dezvoltarea unui parteneriat pentru comercializarea fructelor proaspete din Republica Moldova în hypermaket-urile din ţara noastră.
 Republica Moldova ar putea exporta mere proaspete şi mere pentru procesare, prune şi struguri de masă, a spus reprezentantul Asociaţiilor Producătorilor şi Exportatorilor de Fructe şi Struguri de Masă din Rep. Moldova, într-o întâlnire la sediul MADR.
 Măsura e menită să sprijine producătorii agricoli din Republica Moldova, după ce Rusia a sistat importurile de legume şi fructe din ţara vecină.
Comisia Europeană a anunţat deja intenţia de a dubla cantităţile de mere, prune şi struguri de masă pe care Rep. Moldova le poate exporta în UE fără taxe vamale. De asemenea, se fac eforturi la nivel diplomatic între ţările UE pentru identificarea unor spaţii de depozitare a legumelor şi fructelor din Rep. Moldova.
„Republica Moldova este, din punctul nostru de vedere, parte a Europei şi această activitate a cultivării fructelor şi legumelor trebuie menţinută, motiv pentru care aveţi toată susţinerea noastră, a organizaţiilor producătorilor din România”, a afirmat secretarul de stat din Ministerul Agriculturii Daniel Botănoiu, în cadrul reuniunii desfăşurate la MADR, la care a participat o delegaţie a Asociaţiilor Producătorilor şi Exportatorilor de Fructe şi Struguri de Masă, condusă de vice-ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare din Republica Moldova, Vlad Loghin.
Săptămânal, cei doi secretari de stat, din România şi Rep. Moldova, vor monitoriza stadiul realizării angajamentelor celor două părţi. Totodată, MADR a trimis în Rep. Moldova o echipă de experţi în domeniul fitosanitar pentru a pune la punct procedurile de acces ale produselor agricole pe piaţa comunitară.
Reprezentanţii marilor retaileri din România şi-au manifestat, în general, interesul pentru susţinerea producătorilor din Republica Moldova, iar Delia Nica, vicepreşedinte al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, a propus ca în perioada următoare să aibă loc discuţii între fiecare hypermaket şi producătorii din Republica Moldova, în vederea dezvoltării unui parteneriat avantajos pentru ambele părţi. (agroinfo.ro)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu